Gå direkt till textinnehållet

Så gick premiären av Kanal 5:s nya satsning "Hyséns"

Glenn Hysén och sonen Anton Hysén. Foto: Margareta Bloom Sandebäck

Under måndagskvällen hade Kanal 5:s nya satsning med familjen Hysén premiär - så många tittade.

I Kanal 5:s nya serie "Hyséns" får tittarna följa före detta fotbollsstjärnan Glenn Hysén och hans familj och deras liv i hemstaden Göteborg.

Enligt preliminära siffror från MMS sågs premiäravsnittet, som sändes klockan 21.00 under mådagen, av 315 000 tittare med en tittartidsandel på 15,2 procent och en rating på 2,9 procent.

I den starkaste målgruppen kvinnor 30-64 år landade ratingen på 4,3.

- Det är otroligt kul att tittarna direkt tagit "Hyséns" till sina hjärtan och vi är mer än nöjda med premiären. Jag tror att många kan känna igen sig i Glenn, han lever ett gött liv vilket gör honom så populär, säger Lena Strandner, programdirektör på Discovery, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-10-09 13.54Uppdaterad 2018-10-09 13.59

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: