Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Så gick premiären av Filip & Fredriks nya programserie

Publicerad: 17 September 2015, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

Filip & Fredrik letade efter Leif GW Persson i premiären av "Jorden runt på 6 steg".


Ämnen i artikeln:

Kanal 5Filip Fredrik

I går var det premiär för Filip & Fredriks nya program "Jorden runt på 6 steg" i Kanal 5. Programmet, som är två timmar långt, går ut på att programledarduon ska testa teorin som säger att inga människor på jorden är längre än sex kontakter ifrån varandra.

De personer Filip & Fredrik ska ta sig fram till under seriens gång är Gordon Ramsey, Buzz Aldrin och Leif GW Persson.

Premiäravsnittet, som sändes från klockan 21.00 till 23.00, sågs i snitt av 297 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Snittratingen i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år var 4,2 procent.

Tittartidsandelen under den första timmen var 21,8 procent och 23,4 procent under den andra timmen.

– Filip & Fredrik lyckas återigen – och med besked - bryta ny mark och leverera fantastisk tv. Det är otroligt glädjande att premiären fått så stor uppskattning och tagits emot så väl bland både tittare och recensenter, säger Axel Eriksson, programdirektör på Discovery Networks Sweden.

En timme tidigare, klockan 20.00, i samma kanal var det premiär för det nya formatet "Vem tar disken?". I programmet bjuder en kändis fyra främlingar på middag i sitt hem. Sedan ska deltagarna gissa sig fram till vilken kändis som står bakom måltiden.

Totalt bänkade sig 208 000 tittare framför tv:n för att se det första avsnittet. Ratingen i Kanal 5:s huvudmålgrupp landade på 1,8 procent och tittartidsandelen var 8,7 procent.

Det innebär att programmet var trea på slotten, efter Idol i TV4 och Uppdrag Granskning i SVT1.

LÄS OCKSÅ:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Kanal 5Filip Fredrik

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.