Så gick premiären av "Ex on the beach"

Stark start för Discovery Networks "Ex on the beach".

Söndagskvällens premiäravsnitt av "Ex on the beach" hade enligt officiella siffror från MMS 119 734 startade strömmar och en onlinerating på 70 830, under de första fyra timmarna.

Sammanlagt för de första 26 timmarna hade programmet kommit upp i 273 000 startade strömmar på Dplay och en o nlinerating på drygt 147 000.

— Det är fantastiskt roligt att se att "Ex on the beach Sverige" fortsätter att locka en så stor publik, och att så många tittare engagerar sig i programmet och deltagarna. Redan efter ett avsnitt är den femte säsongen en snackis. Vi har en underbart dramatisk allstar-säsong framför oss som inte kommer att göra någon besviken, säger Therese Lindström, pressansvarig underhållning på Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.

"Ex on the beach" har många gånger toppat MMS statistik som det mest sedda programmet online.

Exempelvis visade siffror i våras att "Ex on the Beach" låg ohotad etta som det mest sedda digitala fulllängdsprogrammet i kommersiell tv under början av året.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-10-04 08.09Uppdaterad 2018-10-04 08.42