Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Så gick "Love island"

Nya programmet "Love island" har slagit rekord på webben.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Oktober 2018, 12:44
Uppdaterad: 02 Oktober 2018, 12:44

Ämnen i artikeln:

SjuanTV4 Play

Foto: Eric Josjö/TV4

I augusti var det premiär för "Love island" som rullar på både Sjuan, TV4 Play och C More. Under lördagen var det säsongsavslutning med start klockan 19.00 i Sjuan.

Totalt lockade programmet 81 000 tittare linjärt. I genomsnitt har programmet haft 73 000 tittare per avsnitt. Desto fler tittare har programmet lockat på webben, vilket rimligtvis har en förklaring i att programmet generellt attraherar en yngre målgrupp.

54 procent av de som har konsumerat programmet på TV4 Play är mellan 15 till 24 år och 26 procent är mellan 25 till 44 år. 73 procent är kvinnor.

Enligt TV4-gruppen har programmet sedan start haft runt 200 000 strömstarter per dag på TV4 Play. Över 100 000 tittare har även laddat ner "Love Island"-appen för att engagera sig i programmet. Programmet är även det mest sedda på TV4 Play någonsin.

- Love Island Sverige har blivit en framgångssaga och mer än vad vi vågat hoppas på, säger Lotta Andersson, exekutiv producent för Love Island Sverige, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

SjuanTV4 Play

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.