Så gick kanalhusens online-tittande 2016

Bild 1/5

Discovery ökade mest sett till spenderade timmar – men ökade samtidigt från en liten nivå. MTG tappade 15 procent i samma kategori. SVT ökade antalet starter med över 50 procent. Så här gick det för kanalhusens online-tittande 2016.

Sett till antal starter hamnade TV4:s "USA-valet 2016" etta på listan med 715 325 starter, följt av Eurovision song contest-finalen och "Så mycket bättre" del ett.

Sorterat på webbpublik lade sig SVT:s "Gift vid första ögonkastet" avsnitt åtta i toppen med 260 870 tittare. Plats två till sex innehas av MTG:s "Jockiboi och Jonna i Nöd och Lust".

Sett till kanalhusens totala online-tittande ökade Disovery mest i kategorin "spenderade timmar" – från 8 994 916 till 13 950 033. MTG tappade 15 procent i samma kategori – från 21 866 923 till 18 641 871.

Alla kanalhusen ökade under året tittandet sett till "antal starter". TV4 med 3,1 procent, Discovery 20,3, MTG 7,9 och SVT allra mest – 51,3 procent.

Det är MMS som åt Dagens Media tagit fram siffror för online-tittandet 2016. Underlaget baseras på online-tittandet veckorna 1-47 och är därför inte fullständigt för 2016 – men kan ses som en indikation.

Tabellerna över mest sedda program har sorterats efter konsoliderad data åtta dagar – den officiella valutan som redovisas när konsolideringsperioden är slut och allt tittande under publiceringsdagen och efterföljande sju dagar har fångats upp.

Mest sedda program sorterat på antal starter

Mest sedda program sorterat på online-publik

Kanalhusen totalt – antal starter

Förändring i procent diagram

Förändring i procent

Kanalhusen totalt – spenderade timmar

Förändring i procent diagram

Förändring i procent

Källa: MMS

Publicerad 2016-12-27 11.43Uppdaterad 2016-12-27 11.55

Dela artikeln: