Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så gick det för ”Svagaste länken”

Publicerad: 2 november 2011, 09:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

I måndags var det premiär för Sjuans storsatsning ”Svagaste länken” med Kajsa Ingemarsson.


Ämnen i artikeln:

SjuanTV4

Premiären av "Svagaste länken" föregicks av en stor reklamkampanj, bland annat i Stockholms tunnelbana.

När första programmet sändes i går bänkade sig 129 000 personer framför tv:n när första avnittet sändes klockan 19 i måndags. Den totala ratingen var 1,4 procent.

De populäraste programmen i Sjuan på måndagskvällen, "Det okända dokumentär" och "112 på liv och död" sågs av 286 000 respektive 231 000 personer.

"Svagaste länken" tappade några av tittarna till andra avsnittet, som sändes i går. Programmet sågs av 111 000 personer och nådde en total rating på 1,2 procent.

Programchefen Anton Glanzelius är nöjd med starten.

– Vi är ödmjuka för att en strippad serie klockan 19 behöver några veckors sändning innan vi vet vilken nivå tittandet ligger på men ligger vi kvar på dessa nivåer andelsmässigt i vår huvudmålgrupp så är vi överlyckliga, säger han.

Enligt Anton Glanzelius låg tisdagens avsnitt av "Svagaste länken" 80 procent över årets genomsnitt på sloten i Sjuans huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år.

– Och cirka 12 procent över snittet för hela kanalen, ett kanalsnitt som i år ligger högre än någonsin, säger han till dagenmedia.se.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SjuanTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.