tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så gick det för Lyxfällan

Publicerad: 3 februari 2012, 07:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

På torsdagskvällen var det premiär säsongspremiär av Lyxfällan i TV3. Dagensmedia.se har siffrorna.

Ämnen i artikeln:

SVTKanal 5TV3TV4

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Säsongsstarten, som sändes klockan 20.00 i TV3, sågs av 332 000 personer, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen var 2,8 procent i målgruppen 15-49.

"Lyxfällan" följdes av "Revenge" som sågs av 404 000 personer, och hade en rating på 5,9 procent i 15-49.

- Ny tid och hård konkurrens med Antikrundan gav premiären av Lyxfällan ett något lägre tittande än normalt. Men samtidigt vann Revenge 21-slotten och som helhet var MTG TV igår det största kanalhuset i målgruppen 15-49 år, säger presschefen Max Lagerbäck.

"Antikrundan" i SVT sågs av 1 880 000 personer.

Samtidigt sändes även "Sveriges värsta bilförare" i TV4, som hade en publik på 453 0000 personer, ett rejält tapp från premiärprogrammet för två veckor sedan. Då tittade 605 000 tittare.

"Sveriges värsta bilförare" följdes av "Biggest Loser Sverige" som sågs av 606 000 personer.

I Kanal 5 sågs "Once upon a time" klockan 20.00 i Kanal 5 av 253 000 personer. Ratingen var 4,3 procent, alltså större än "Lyxfällans", i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44.

Efterföljande "CSI Miami" lockade 326 000 tittare, och hade också en rating på 4,3 procent.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev