Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så gick det för Bergs och Meltzers nya premiär

Publicerad: 13 Mars 2015, 08:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Igår var det premiär för "Berg & Meltzer i Europa". Dagens Media har tittarsiffrorna.


Ämnen i artikeln:

Kanal 5Carina Berg

Det första avsnittet av "Berg & Meltzer i Europa" sändes klockan 21.00 i går och totalt lockade programmet 400 000 tittare enligt preliminära tittarsiffror från MMS.

Det gav Kanal 5 en rating på 5,3 procent i huvudmålgruppen 15-44 år samt en tittartidsandel på 23,4 procent i samma målgrupp. Enligt Kanal 5 gör det kanalen till slotvinnare.

Bäst rating, 10,1 procent, hade "Berg & Meltzer i Europa" i målgruppen kvinnor 20-29 år.

Tittarsiffran kan jämföras med premiären för "Berg & Meltzer i Amerika" som sändes för ett år sedan och som hade 345 000 tittare.

En timme tidigare, klockan 20.00, sände Kanal 5 "Ninja Warrior". Det programmet sågs av 350 000 tittare och hade en rating på 4,8 procent i målgruppen 15-44 år samt en tittartidsandel på 21,3 procent i samma målgrupp.

Kanal 5 utropar sig nu till slotvinnare under primetime på torsdagskvällen.

" Tittartidsandelen för tv-huset i huvudmålgruppen 15-44 år under prime time landade på 24,8 procent vilket gjorde SBS Discovery till största tv-hus under gårdagskvällen. Kanal 5 var på torsdagen största kanal i prime time i huvudmålgruppen 15-44 år med en tittartidsandel på 17,2 procent", skriver SBS Discovery TV:s presschef Dan Panas i ett mejl till Dagens Media.

Axel Eriksson är programdirektör för lokalproduktioner på SBS Discovery TV:

– En stark torsdagskväll för oss som TV-hus. Inte minst tack vare alla hängivna Ninjor som fortsätter att leverera både i banan och i tittarledet - och Carina och Christine som bjuder på helt fantastisk TV.

LÄS ÄVEN:

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Kanal 5Carina Berg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.