Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Så går TV4 Play efter inloggningen

Det är nu fyra veckor sedan TV4 Play började kräva inloggning av användarna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Juni 2016, 12:33
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 12:34

Ämnen i artikeln:

TV4 Play

Det är Mathias Berg, operativ chef för reklam-tv inom TV4-gruppen, som i tv-husets medieblogg berättar om resultatet av att TV4 Play nu kräver inloggning av användarna via desktop.

På fyra veckor har 250 000 gratiskonton registrerats för desktop. Antalet nya registreringar har pendlat mellan som högst 30 000 och som lägst 5 000 konton per dygn.

Som Dagens Media tidigare har berättat hade TV4 Play omkring 150 000 registrerade gratiskonton efter den första veckan.

Över hälften av de 250 000 användarna är under 35 år, skriver Mathias Berg:

”Så här långt är över 50 procent av de dryga 250 000 som registrerat sig mellan 15 och 35 år. Den största enskilda gruppen i 10-årsintervall är 15-25-åringarna, som utgör över 30 procent. Omkring 25 procent är 36-55 år och omkring 20 procent är över 55 år. Åldersindelningen hjälper oss bland annat att förstå innehållspreferenser hos vår användare så att vi kan fortsätta utveckla starka digitala format, vid sidan av våra linjära, såsom Unga föräldrar, Singelliv, etc.”

När fotbolls-EM är över väntar inloggning även för mobilanvändarna. Då krävs inloggning för Iphone och Ipad, Android, och även Apple TV.

Ämnen i artikeln:

TV4 Play

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.