Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så går TV3:s "Krimtorsdag"

Publicerad: 14 September 2018, 13:19
Uppdaterad: 14 September 2018, 13:19

TV3 sänder både "Efterlyst" och krimdokumentärer på torsdagar – här är tittarsiffrorna.


Ämnen i artikeln:

TV3

Nent och TV3 har satsat stort på att leverera en fullspäckad "Krimtorsdag" varje vecka då man både sänder "Efterlyst" med Hasse Aro och visar krimdokumentärer om mord som skakat om Sverige.

Tre veckor har gått sedan premiären och siffror från MMS visar att kurvan för tittarsiffrorna pekar uppåt. I siffrorna ingår även timeshift.

"Efterlyst":

Första veckan: 368 000 tittare, rating 2,3 procent i huvudmålgrupp 15-49 år, 11,9 procent i andel i målgrupp 15-49

Andra veckan: 406 000 tittare, 2,4 procent i rating i huvudmålgrupp 15-49, 12,7 procent i andel i målgrupp 15-49

Tredje veckan (timeshift ej inräknat):428 000 tittare, 2,4 procent i rating i huvudmålgrupp 15-49, 13,0 procent i andel i målgrupp 15-49

– Vi är stolta och glada över att vår strategi att bygga en helkväll med Krimtorsdag uppskattas av tittarna. Det är ganska ovanligt att öka vecka för vecka från start linjärt så det är vi extra glada för. Programmet har även gått fint på både Viafree och på Viaplay. På Viafree är vi nästan uppe i 50 000 starter för första episoden, vilket är en stor ökning mot tidigare säsonger, säger Camilla Rydbacken, innehållschef på NENT Group i Sverige och fortsätter:

– Vi har fått väldigt positivt gensvar till Hasse Aros comeback, det märks att han har varit saknad i "Efterlyst", säger Camilla Rydbacken.

Dokumentärerna:

TV3 Dokumentär vecka 1: 411 000 tittare, 2,8 procent i rating, 15,2 procent i andel i målgrupp 15-49

TV3 Dokumentär vecka 2: 367 000 tittare, 2,7 procent i rating, 12,0 procent i andel i målgrupp 15-49

TV3 Dokumentär vecka 3 (timeshift ej inräknat): 368 000, 3,0 procent i rating, 15,4 procent i andel i målgrupp 15-49

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.