Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så går Discoverys lokalsatsning

Publicerad: 30 november 2011, 12:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:48

Både "Made in Sweden" och "Wheeler Dealers Sverige" har fått bra gensvar hos Discoverys tittare.


Dagensmedia.se har tidigare skrivit om att Discovery har börjat sjösätta svenska lokalproduktioner. En av dessa var "Wheeler Dealers Sverige", som hade premiär i måndags.

Programmet nådde 60 000 tittare och en rating på 1,9 i målgrupen män 20-49 år.

– Vi är jättenöjda med siffrorna och responsen på formatet. Bara en liten stund efter att "Wheeler Dealers Sverige" sändes så hade vi redan 60 kommentarer på Facebook, säger Christian Mörner, Sverigechef för Discovery Networks, till dagensmedia.se.

Discoverys tidigare lokalproduktion "Made in Sweden" med Felix Herngren hade en snittrating på 1,9 i kanalens målgrupp och premiärprogrammet sågs av 84 000 tittare.

Om det blir fler lokalsatsningar i framtiden kan dock inte Christian Mörner svara på.

– Det vet vi inte än. Nästa steg är att utvärdera de lokala satsningarna i Sverige inför 2012, säger han.

Både "Wheeler Dealers Sverige" och "Made in Sweden" produceras av FreemantleMedia Sverige.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.