Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så går det för Lars Weiss Creo

Publicerad: 10 December 2010, 05:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Lars Weiss startade Creo mitt i den värsta lågkonjunkturen. Men produktionsbolaget kom ut helskinnade.


Creo lanserades i september 2009.

– Det här bolaget ska arbeta med rörliga digitala medier, ett segment som växer snabbt och ännu inte har påverkats av konjunkturen. Det är en sida av produktionsbranschen som är lite speciell. Att starta ett produktionsbolag i mitt tidigare gebit, tv, det skulle jag nog inte göra, berättade grundaren och den före detta SVT-programdirektören Lars Weiss.

Nu har bolagets första boksluts godkänts av Bolagsverket. Mellan maj 2009 och augusti 2010 omsatte Creo strax under 24 miljoner kronor. Rörelseresultatet uppgick till 4,9 miljoner kronor.

Under perioden hade man i snitt 12 anställda. Creo har bland annat haft uppdrag för Vattenfall, Svenskt Näringsliv och Electrolux.

Creo drivs av Niclas Grunewald som  arbetade nio år på Kamera och World Television, varav sex år som vd.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.