Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så går Brottscentralen

Publicerad: 4 September 2015, 06:31
Uppdaterad: 18 Augusti 2016, 11:03

”Brottscentralen” sänds både hos Aftonbladet och nya crime-kanalen Investigation Discovery.


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksAftonbladet

Den 31 augusti var det nypremiär för ”Brottscentralen”, som numera sänds hos både Aftonbladet och i Discovery Networks nya crime-kanal Investigation Discovery, måndag-torsdag klockan 20.00.

Programmet har bland annat biffats upp med advokaterna Leif Silbersky och Johan Eriksson, samt fått en ny sajt.

Och multikanalsatsningen har gett effekt, enligt Aftonbladets tv-chef Jan Scherman.

Antalet strömstarter ligger på närmare 100 000 per avsnitt. Och i onsdags drog programmet i ID över 30 000 tittare.

– Det gjorde kanalen större i huvudmålgruppen än etablerade medtävlare som Sjuan och TV12 på 20.00-sloten, skriver Jan Scherman i ett mejl till Dagens Media.

– Jag är så förbaskat glad över samarbetet Brottscentralen, Aftonbladets Breaking News-desk, tidningen Aftonbladet, Discovery Networks och alla andra inblandade. Det här är det smartaste sättet att jobba, bättre än alla andra organisationsmodeller.

"Brottscentralen" produceras av Brand New Content.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.