Rörligt
Så förändrar CTV annonsmarknaden för streaming
Publicerad: 26 april 2023, 05:44
Foto: IAM-photography
Annonsering via CTV står inför sitt genombrott på den svenska marknaden. Men det innebär samtidigt ny konkurrens för TV4, Viaplay och Discovery. "CTV förändrar hela marknaden", säger Magnus Johansson, Nordenchef på The Trade Desk.
Annonsering via CTV är fortfarande ganska outnyttjat på den svenska marknaden, men i takt med att streamingtittandet ökar blir det allt mer relevant för annonsörerna. De svenska lokala tv-aktörerna har
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.