torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så förändrar CTV annonsmarknaden för streaming

Publicerad: 26 april 2023, 05:44

Foto: IAM-photography

Annonsering via CTV står inför sitt genombrott på den svenska marknaden. Men det innebär samtidigt ny konkurrens för TV4, Viaplay och Discovery. "CTV förändrar hela marknaden", säger Magnus Johansson, Nordenchef på The Trade Desk.

Ämnen i artikeln:

TV4Viaplay GroupWarner Bros DiscoveryNetflixDisney PlusStreaming

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Annonsering via CTV är fortfarande ganska outnyttjat på den svenska marknaden, men i takt med att streamingtittandet ökar blir det allt mer relevant för annonsörerna. De svenska lokala tv-aktörerna har

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev