Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så drabbas tv-husen av köpdipp och corona: ”Annonsörer tar mindre risker”

Publicerad: 13 Mars 2020, 09:28

TV4 Medias Mathias Berg och Discoverys Sanny Ekstrand. Båda tv-husen märker av vissa annonsörers oro för corona – men ser samtidigt att andra satsar extra på marknadsföring.

Foto: Janne Næss

Mediebyråbarometern för februari avslöjade en enorm dipp för tv-köp. Samtidigt kom corona – som tvingat marknadsförare att dra i handbromsen. De tre största tv-husen beskriver hur situationen ser ut hos dem. ”Vi ser också att nya kundsegment är på framfart”, säger Discoverys Sanny Ekstrand.


Ämnen i artikeln:

TV4coronavirusetDiscoveryNENT GroupMathias Berg

Enligt Mediebyråbarometern var februari en tung månad för tv-husen. Tv-kategorin backade med 18,1 procent, vilket motsvarar drygt 72 miljoner kronor. Ackumulerat har tv tappat 145 miljoner kronor under årets två

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.