Rörligt
Så drabbas tv-husen av köpdipp och corona: ”Annonsörer tar färre risker”
Publicerad: 13 mars 2020, 09:28
TV4 Medias Mathias Berg och Discoverys Sanny Ekstrand. Båda tv-husen märker av vissa annonsörers oro för corona – men ser samtidigt att andra satsar extra på marknadsföring.
Foto: Janne Næss
Mediebyråbarometern för februari avslöjade en enorm dipp för tv-köp. Samtidigt kom corona – som tvingat marknadsförare att dra i handbromsen. De största tv-husen beskriver hur situationen ser ut hos dem.
Enligt Mediebyråbarometern var februari en tung månad för tv-husen. Tv-kategorin backade med 18,1 procent, vilket motsvarar drygt 72 miljoner kronor. Ackumulerat har tv tappat 145 miljoner kronor under årets två
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.