Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så blir Youtubes nya format

Publicerad: 27 april 2016, 07:41
Uppdaterad: 27 april 2016, 07:41

Youtube satsar på ett riktigt kort videoformat i mobilen.

Ämnen i artikeln:

Youtube

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Idag lanserar Youtube mobilannonsformatet Bumper ads – sex sekunder korta spotar. Men till skillnad mot för Youtubes True view-format kan användaren inte klicka sig förbi de kortare reklamfilmerna.

Enligt Adweek beskriver Youtube det nya mobilformatet som ”videoannonser i form av haikudikter”. En av de första annonsörerna att testa det nya formatet är Audi Tyskland, som kombinerat Bumper ads med en längre reklamfilm för True view.

För reklamköpare ska formatet vara tillgängligt via Google Adwords.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev