Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så blir Youtubes nya format

Publicerad: 27 April 2016, 07:41
Uppdaterad: 27 April 2016, 07:41

Youtube satsar på ett riktigt kort videoformat i mobilen.


Ämnen i artikeln:

Youtube

Idag lanserar Youtube mobilannonsformatet Bumper ads – sex sekunder korta spotar. Men till skillnad mot för Youtubes True view-format kan användaren inte klicka sig förbi de kortare reklamfilmerna.

Enligt Adweek beskriver Youtube det nya mobilformatet som ”videoannonser i form av haikudikter”. En av de första annonsörerna att testa det nya formatet är Audi Tyskland, som kombinerat Bumper ads med en längre reklamfilm för True view.

För reklamköpare ska formatet vara tillgängligt via Google Adwords.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Youtube

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.