Gå direkt till textinnehållet

Så blir TV4:s nya visuella identitet

Här är resultatet av Bonnier Broadcastings omgörning av kanalernas grafiska profiler.

Dagens Media har tidigare rapporterat om att Bonnier Broadcasting skrotar varumärket TV4-Gruppen, samtidigt som de gör om utseendet för TV4, Sjuan och TV12.

Den visuella identiteten för kanalerna, både linjärt och digitalt, har gjorts om så att de tydligare hänger ihop med varandra. Bakom rebranding-projektet står Bold och Dallas.

– Vi vill fortsätta samla Sverige kring våra TV-upplevelser. För att lyckas med det även i framtiden är det viktigt att tydliggöra och harmonisera våra varumärken. Med styrkan i TV4 som utgångspunkt har vi nu skapat en tydligare igenkänning i hela vår TV4-värld, säger Emma Frisk, ansvarig beställare TV4, i en kommentar.

Här är resultatet:

Arbetsgrupper:

Arbetsgrupp Bold:                            Arbetsgrupp Dallas:       

Marte Alvfalk                                          Anders Johansson             Nick Greening                                         Charlotta Ribbefjord        Emma Andersson Glaas                           Markus Gustafsson           Fred Ellison                                             Carl Norlander                 Ami Izaki                                                Tom Studt                                                              Roberth Såhlborg

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-04-13 08.12Uppdaterad 2018-04-13 08.23

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: