Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Rörligt

Så blir TV4:s nya säljteam

Publicerad: 10 Maj 2016, 13:24
Uppdaterad: 10 Maj 2016, 13:26

TV4-gruppen skapar tre nya säljteam.


Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Tre säljteam i Stockholm ska hädanefter serva TV4-gruppens kunder. Det är ytterligare ett led i omorganisationen av säljavdelningen.

Så sent som i april i år skapades två säljteam med fokus på marknaden utanför Stockholm.

De tre säljteam som nu bildas i Stockholm får olika inriktningar.

– Målet är att rusta för våra olika kunders olika behov och utmaningar. En kund som köper för 2 miljoner och en som köper för 25 miljoner har helt olika behov av stöd och strategisk hjälp. Genom att skapa nya team som jobbar specifikt med kunder inom en och samma kundkategori blir vi bättre på att förstå de behov och utmaningar varje kund har. Vår affärsstödsenhet kan också bättre förse varje team och kund med ännu bättre strategisk hjälp, vilket kommer att gynna alla våra kunder, säger Fredrik Lamotte, biträdande försäljningsdirektör på TV4-Gruppen, i ett pressmeddelande.

I samband med organisationsförändringen lämnar försäljningschefen Natasha Westlund TV4-gruppen.

Varje team ska ledas av en försäljningschef:

Rikard Sjöberg – idag chef för strategi och projektledning i affärsstödsgruppen, fasas ut från den rollen och blir ansvarig för ett nytt team med sex kundansvariga (Client Directors) och fyra mediebyråansvariga (Head of Business & Relations Agency) som ska driva den långsiktiga och strategiska affären för nyckelkunder, samt driva och utveckla mediebyråaffären.

Johan Larsson – blir ansvarig för cirka tio kundansvariga (Client Managers) som ska utveckla ett antal större kunders affär och utifrån en behovsanalys hitta optimala lösningar och produkter för dem.

Tom Brander – blir ansvarig för ett tiotal Key Account Managers, som ska jobba både mot nya kunder, samt hjälpa befintliga kunder att utveckla och växa sin affär.

Organisationsförändringen ska vara genomförd 1 september.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev