Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Märta Rydbeck, Manfred Aronsson, Erik Hoffman och Jonas Rydholm Birmé tror att operatörerna kommer att inta en mer traditionell roll som bredbandsleverantör kommande år, i takt med att streamingmarknaden blir mättad.

Montage: Pressbilder + Tom Fägrell

Så blir tv-operatörernas roll på framtidens streamingmarknad

Vilken roll ska tv-operatörerna ha i framtidens medielandskap när konkurrensen på innehållsmarknaden ökar? Dagens Media har pratat med fyra experter på området för att kartlägga utvecklingen.

Publicerad: 13 april 2021, 08:57

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Telekomoperatörsmarknaden har förändrats rejält de senaste åren. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

streamingEyevinnManfred AronssonTV4TV4 PlayNetflixHBO NordicTeliaMMSCom hemTele2ViasatCanal DigitalNENT GroupApple TVParamount plusDisney PlusDiscoveryAmazonDplayOTT-rättigheterSVODAVODTv-marknadens omvandling

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.