Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så blir hösten på Discovery

Publicerad: 8 Juni 2016, 11:38
Uppdaterad: 8 Juni 2016, 11:38

Discovery Networks ökar investeringarna i sport, lokalproduktioner och inköp.


Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

Tre nya lokalproduktioner tar plats i Discovery Networks flaggskepp Kanal 5 i höst. Artisten Pernilla Wahlgren får en egen reality, som än så länge går under arbetsnamnet ”Wahlgrens värld”, fiskeprofilen Claes ”Svartzonker” Claesson testar fiskelyckan ihop med kändisar och dessutom görs en svensk version av galna tävlingsprogrammet ”Wild things”. Till det senare har Discovery Networks dessutom lyckats värva profilen Peter Magnusson från konkurrerande TV4 som expertkommentator.

– Vi ska ge landets medborgare en daglig dos unik underhållning, säger Calle Jansson, kanaldirektör på Discovery Networks, till Dagens Media.

Dessutom återkommer lokalproduktioner som ”Ett jobb för Berg”, Filip och Fredriks ”Jorden runt på 6 steg”, ”Arga snickaren”, ”Sofias änglar” och ”Tunnelbanan”.

– Vi kommer börja ropa in tittare från tittarleden under augusti månad och sedan öka stadigt hela vägen hem till jul. Vi ska få tittarna på kroken från tidigt startande ”Fiskefeber” och hålla fast i dem till säsongens sista premiär som är ”Jorden runt på 6 Steg”.

Läs mer om Discovery Networks, samt MTG:s och TV4-gruppens, hösttablåer i Dagens Media nummer 11, 2016. Ute idag!

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.