Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Rörligt på nätet fortsätter att öka

Enligt en ny rapport från MMS tittar över hälften av svenskarna dagligen på rörligt innehåll online.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 27 November 2017, 07:57
Uppdaterad: 27 November 2017, 10:24

Ämnen i artikeln:

MMS

Den dagliga räckvidden för rörligt innehåll på nätet fortsätter att öka. 54 procent av 9–99-åringarna i Sverige använder dagligen Youtube, tv-kanalernas eller tidningshusens play-tjänster för att se på rörligt. Det enligt MMS senaste Trend & Tema-rapport.

Youtube har den högsta räckvidden av de mätta kanalerna, och trenden visar att Youtube bygger räckvidd i de äldre målgrupperna. Enligt rapporten rör sig inte den den genomsnittliga tittartiden, men räckvidden ökar i de äldre målgrupperna och minskar i de yngsta.

– Tittandet i Sverige har i många år legat högst i världen. Många har därför förväntat sig att ökningen av räckvidden ska avstanna, men så är inte fallet ännu, Både den dagliga räckvidden och tittartiden fortsätter att öka. Det är dock intressant att notera att Yotubes tittartid ligger still, medan tittartiden för övriga play-tjänster ökar, säger Magnus Ansehlm, vd på MMS, i ett pressmeddelande.

Resultatet i Trend & Tema 2017:3 bygger på 3000 telefonintervjuer i åldersspannet 9-99 år som genomfördes av Ipsos under augusti-oktorber 2017.

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.