Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Robin Leijonhufvud till Unruly

Robin Leijonhufvud lämnar chefsrollen på Mindshare och blir ny Nordenchef på Unruly.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 25 September 2017, 05:00
Uppdaterad: 27 Augusti 2018, 13:21

Ämnen i artikeln:

Unruly MediaMindshare

Robin Leijonhufvud lämnar Mindshare för toppuppdrag för Unruly. Foto: Janne Naess

I juni lämnade Unrulys Nordenchef Emma Lundgren sitt uppdrag för att ansluta sig till Snap Incs säljsteam – nu står det klart att det är Robin Leijonhufvud som tar över.

Robin Leijonhufvud kommer senaste från en tjänst som mediechef på Mindshare med ansvar för alla medieköp. Innan dess var hon digital chef på byrån under två års tid.

– Det här känns som ett bra nästa steg i min karriär. Att driva en Nordisk organisation kommer vara både spännande och utmanade. Jag väljer Unruly på grund av att de lyckats behålla en start-up-kultur, trots att de blivit uppköpta av News.co för över ett år sedan. En stor anledning till deras succé är att man tillåter varje land att skapa lokalt anpassade produkter. Unruly har en rikigt bra produkt, fokuserar på framtiden och har satsat riktigt mycket på tech de senaste åren. De vill lansera programmatiska köp i hela Norden och det har varit min "lilla bebis" ända sedan jag började arbeta med det 2010, säger hon till Dagens Media.

Hur gick det till när du fick jobbet?

– Jag blev tillfrågad och först var jag skeptisk. Jag var inte riktigt redo att lämna Mindshare, det är ett underbart team och jag kände att det skulle mycket till för att byta tjänst. Men under ansökningsprocessens gång fick jag bevis för hur mycket de satsar på tech, säger Robin Leijonhufvud och fortsätter:

– De har otroligt mycket data om hur vi beter oss på nätet, hur vi agerar på olika videolösningar. Man kan göra mycket analys av det materialet och utveckla intressanta lösningar.

Vilka egenskaper tar du med dig från Mindshare?

– Allt! Jag har otroligt bra koll på kunders affärer, vad de har för behov och förväntningar. Man får en väldigt tydlig bild av konkurrenterna, vad de erbjuder och varför vi på Unruly är en bra partner för våra kunder.

Ämnen i artikeln:

Unruly MediaMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.