Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Reklamhumor i Adobes nya tv-reklam

Publicerad: 16 Juni 2014, 12:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:35

Adobe driver med marknadsförarnas svårigheter att navigera bland sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Adobe

I filmen, framtagen av Goodby Silverstein and Partners, får tittarna följa två chefer som upptäckt att den sociala plattformen ”Woo Woo” är det nya heta bland kidsen.

Men samtidigt som hela företaget involveras i arbetet med ”Woo Woo” står det klart att mediet sannolikt redan har övergetts av den flyktiga målgruppen.

Enligt Adage.com är det här den första tv-reklamen från Adobe på över tio år i USA.

Filmen premiärvisades under helgens U.S. Open i golf, och ska rulla flitigt under de kommande sex veckorna.

Merparten av mediebudgeten, som uppgår till 30 miljoner dollar, ska dock plöjas ner i digitala kanaler.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Adobe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.