måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Reklamfinansierad tv gör comeback i USA

Publicerad: 22 maj 2020, 07:00

”Många pratar nu om att det ska vara 'free, broad and premium'. Det är en positionering mot det som brukar kallas 'non-quality'”, säger Anette Liljeros, tidigare chef för planning på Discovery Networks Nordic och numera delägare för det nystartade konsultföretaget Dolores Group.

Länge har det sagts att framtidens tv är reklamfri och prenumerations­finansierad. Men i USA har giganterna Fox, Viacom, Comcast och NBC Universal alla köpt var sin annonsfinansierad streamingtjänst. Är detta början på tv-reklamens stora comeback?

Ämnen i artikeln:

AVODSVOD

För snart tio år sedan gick en kollektiv ångestsuck genom analysavdelningarna på de kommersiella tv-husen. Det som brukar kallas PUT:en – People Using Television – bara fortsatte att sjunka. Fler

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev