Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Reklamfinansierad tv gör comeback i USA

Publicerad: 22 Maj 2020, 07:00

”Många pratar nu om att det ska vara 'free, broad and premium'. Det är en positionering mot det som brukar kallas 'non-quality'”, säger Anette Liljeros, tidigare chef för planning på Discovery Networks Nordic och numera delägare för det nystartade konsultföretaget Dolores Group.

Länge har det sagts att framtidens tv är reklamfri och prenumerations­finansierad. Men i USA har giganterna Fox, Viacom, Comcast och NBC Universal alla köpt var sin annonsfinansierad streamingtjänst. Är detta början på tv-reklamens stora comeback?


Ämnen i artikeln:

AVODSVOD

För snart tio år sedan gick en kollektiv ångestsuck genom analysavdelningarna på de kommersiella tv-husen. Det som brukar kallas PUT:en – People Using Television – bara fortsatte att sjunka. Fler

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AVODSVOD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.