Rörligt
Reebok gör rekordkampanj
Publicerad: 6 februari 2012, 11:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34
Under våren drar sportvarumärket Reebok igång sin största kampanj någonsin i Sverige.
Ämnen i artikeln:
ReebokHW
Henrik Widell
Kampanjen heter "The sport of fitness has arrived" och visar faktiskt, rent fysiskt, hur sporten anländer till städer runt om i världen.
Reebok vill med kampanjen gå tillbaka till sina rötter och åter bli det marknadsledande märket inom fitness. Och för att åstadkomma det tar de i ordenligt; kampanjen är den dyraste de någonsin har sjösatt i Sverige.
– Sportbranschen i Sverige upplever för första gången på många år en marknad som inte växer, samtidigt som Reebok tar marknadsandelar. Vi vill förstärka detta genom att i en tuff konjunktur bygga varumärket starkare än någonsin och lanserar därför den största varumärkeskampanjen i Reebok Sveriges historia, säger Reeboks nordiske marknadsdirektör, Robert Inghamn, i ett pressmeddelande.
Kampanjen är gjord av Mcgarrybowen i New York och drar igång vecka 7. Medierna är tv, print, digitala medier och event.
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/YAu-ftOM3C8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>