Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Reebok gör rekordkampanj

Publicerad: 6 Februari 2012, 11:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:34

Under våren drar sportvarumärket Reebok igång sin största kampanj någonsin i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Reebok

Kampanjen heter "The sport of fitness has arrived" och visar faktiskt, rent fysiskt, hur sporten anländer till städer runt om i världen.

Reebok vill med kampanjen gå tillbaka till sina rötter och åter bli det marknadsledande märket inom fitness. Och för att åstadkomma det tar de i ordenligt; kampanjen är den dyraste de någonsin har sjösatt i Sverige.

– Sportbranschen i Sverige upplever för första gången på många år en marknad som inte växer, samtidigt som Reebok tar marknadsandelar. Vi vill förstärka detta genom att i en tuff konjunktur bygga varumärket starkare än någonsin och lanserar därför den största varumärkeskampanjen i Reebok Sveriges historia, säger Reeboks nordiske marknadsdirektör, Robert Inghamn, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är gjord av Mcgarrybowen i New York och drar igång vecka 7. Medierna är tv, print, digitala medier och event.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/YAu-ftOM3C8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev