Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Ras för räckvidden i linjär-tv

Publicerad: 9 september 2020, 10:43

Peter Nilsson, broadcast, trading & pr-director på Amplifi.

Foto: Janne Næss


Räckvidden i linjär-tv föll oväntat mycket under juni, juli och augusti, visar en analys från Amplifi. ✓Coronapandemin driver på utvecklingen ✓Digitala tröskeln lägre ✓Yngre efterfrågar AVOD


Ämnen i artikeln:

AmplifiMMS

Vanligtvis går den disponibla räckvidden i linjär-tv ner med 3–6 procent under sommarmånaderna, jämfört med motsvarande period föregående år. Men i år minskade räckvidden under juni, juli och augusti med

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AmplifiMMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.