Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 9 September 2020, 10:43
Peter Nilsson, broadcast, trading & pr-director på Amplifi.
Foto: Janne Næss
Räckvidden i linjär-tv föll oväntat mycket under juni, juli och augusti, visar en analys från Amplifi. ✓Coronapandemin driver på utvecklingen ✓Digitala tröskeln lägre ✓Yngre efterfrågar AVOD
Vanligtvis går den disponibla räckvidden i linjär-tv ner med 3–6 procent under sommarmånaderna, jämfört med motsvarande period föregående år. Men i år minskade räckvidden under juni, juli och augusti med
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.