Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Radiotjänst väljer Ruth

Publicerad: 14 Augusti 2012, 06:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Efter Draft FCB:s nedläggning – Ruth blir Radiotjänsts nya reklambyrå.


Ruth drog längsta strået i konkurrens med sex andra byråer i Radiotjänsts upphandling.

– Ruth prickade en kreativ lösning som vi tyckte passade bra mot de förutsättningar som finns och de utmaningar som vi bedömer att vi har, säger Johan Gernandt, kommunikationschef på Radiotjänst. 

Radiotjänst, som har hyllats rikligt för sin kommunikation, jobbade tidigare med Draft FCB, men byrån lades ner i december förra året efter att nätverket IPG hade tappat storkunden SC Johnson.

Johan Gernandt säger att det fundament som Draft FCB byggde ligger fast:

– Med Draft bytte vi från pekpinnar och pejlare som smyger runt hörnet till att istället tacka dem som bidrar till att vi kan ha en så bra public service i Sverige som vi har. Även i det nya manéret kommer det att var "tack" snarare än "pekpinnar".

Kan du berätta lite om i vilka banor ni tänker?

– Vi har ingenting klart för tillfället, det hela är fortfarande på idé och konceptstadiet men det blir ett manér som vi kan utveckla, ingen nyårsraket som brinner av i en enda smäll. Jag uppskattar att de första resultaten av det här samarbetet kommer synas i medierna om sex till åtta veckor.

Läs också:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Henrik Widell


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev