Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 2 Februari 2021, 13:29
”Den enskilt viktigaste parametern för att stanna länge som en nöjd och lojal kund är att kontinuerligt konsumera vårt innehåll så det är vår första prio”, säger Carl Waldenor – Director Marketing & D2C på Discovery Sverige.
Foto: Montage: Tom Fägrell
Allsvenskan och egenproducerade dokumentärer som den om nya Estonia-fynd har lockat många prenumeranter, enligt Discovery Sverige som dock inte vill gå ut med några siffror. Personaliserade push-notiser om nya avsnitt ger positiv churn-effekt, berättar Discovery Sverige-chefen Carl Waldenor.
I en artikelserie tar Dagens Media reda på streamingtjänsternas arbete med att locka kunder, hålla nere churnen och vad fokus för 2021 blir kopplat till digitala abonnenter.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.