Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Push-notiser om nytt innehåll minskar churnen från Discovery Plus

Publicerad: 2 februari 2021, 13:29

”Den enskilt viktigaste parametern för att stanna länge som en nöjd och lojal kund är att kontinuerligt konsumera vårt innehåll så det är vår första prio”, säger Carl Waldenor – Director Marketing & D2C på Discovery Sverige.

Foto: Montage: Tom Fägrell

Allsvenskan och egenproducerade dokumentärer som den om nya Estonia-fynd har lockat många prenumeranter, enligt Discovery Sverige som dock inte vill gå ut med några siffror. Personaliserade push-notiser om nya avsnitt ger positiv churn-effekt, berättar Discovery Sverige-chefen Carl Waldenor.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryDiscovery ChannelDplayDigitala prenumerationer

I en artikelserie tar Dagens Media reda på streamingtjänsternas arbete med att locka kunder, hålla nere churnen och vad fokus för 2021 blir kopplat till digitala abonnenter.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.