fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Programmatiska köp i linjär-tv – då slår det igenom i Sverige

Publicerad: 12 december 2019, 08:51

Fredrika Khorasani, Andrea Sahlgren och Mikael Ekelöf.

Programmatiska köp i linjär-tv har blivit allt vanligare i länder som USA och Australien. ✓ Det kommer att krävas av de svenska tv-aktörerna ✓ Så gynnas annonsörerna av programmatiska köp i linjär-tv ✓ TV4 adderar programmatiska element till linjäraffären

Ämnen i artikeln:

ProgrammaticViaplay GroupTV4Warner Bros Discovery

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Att köpa även linjär-tv programmatiskt kan ses som ett naturligt nästa steg i utvecklingen av den programmatiska handeln. Onlinevideo har länge kunnat köpas programmatiskt och sedan några år tillbaka går

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev