Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Pressbyrån startar butiks-tv

Publicerad: 15 Mars 2012, 09:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Pressbyrån och Visual Arts drar igång tv i 200 butiker.


Pressbyrån säger sig vara den butikskedja i Sverige med störst antal produkter per kvadratmeter. Med detta kommer vissa svårigheter, eftersom produkterna kan ha svårt att sticka ut i mängden.

För att komma till rätta med detta har man nu lanserat en digital butiks-tv-kanal i butikerna.

- Med den digitala kommunikationen kan vi skapa lockande kommunikation och lyfta fram fler erbjudanden på samma yta, säger Maria Isaksson, marknadschef på Pressbyrån, i ett pressmeddelande.

Förutom att ge en bättre bild av produktutbudet vill man även använda sig av så kallade dayparts. Alltså att kommunicera rätt produkt i rätt tid på rätt plats, genom att lyfta fram specifika kampanjer vid specifika tider på dygnet. Kanalen kan använda upp till tre olika dayparts.

Lanseringen av butiks-tv-kanalen är landstäckande och sker i 200 av Pressbyråns butiker. Under fyra veckor kommer 50 butiker få kanalen installerad och kommer att visas på både landskaps och porträttorienterat skärmformat, beroende på butikernas yta och utformning.

Pressbyrån samarbetatar med Visual Art.

Emma Lavesson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.