Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Premiär för Kanal 5:s Uri Geller-kampanj

Publicerad: 15 Februari 2011, 11:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Bio, utomhus och kvällspress. Det är några av de medieslag som Kanal 5 låter Uri Geller "påverka" i lanseringskampanjen för nya storsatsningen.


"Fenomen med Uri Geller", som beskrivits som ett "Idol för mentalister", har premiär i mars.

– Det ska testa gränserna för det övernaturliga, har Dan Panas Kanal 5:s presschef tidigare sagt om programmet.

Redan ikväll smygstartar kanalen sin kampanj med två trailers.

Kampanjen kommer sedan att följas upp med reklam i bland annat kvällspressen, online, utomhus och "någon LED-skärm här och där" i samma manér.

– Den kreativa idén är att Uri Geller kommer påverka det medieslag som vi annonserar i. Just nu är vi i teaser-fasen med en större programförklaring som kommer senare, säger Peter Söderlind, reklamchef på Kanal 5.

Kampanjen, som är gjord inhouse, riktar sig till två målgrupper. Dels de lite äldre som vet vem Uri Geller är och de yngre som kanalen hoppas nå online och på bio.

– Det kommer bli en storslagen och ganska oväntad kampanj, säger Peter Söderlind.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.