Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Posten och TV4 gör gemensam sak

Publicerad: 9 September 2009, 13:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Posten och TV4 inleder ett annonssamarbete med start nästa år.


- Den stora styrkan i samarbetet är framför allt den tunga och unika räckvidden, inte priset. Svepet går ut måndag och torsdag och når 3,4 miljoner hushåll. Sen adderar du kraften och räckvidden hos tv-reklam på det, säger Anders Åsberg, chef på marknad- och tjänsteutveckling på Posten meddelande.

TV4 och Posten har skrivit på ett samarbetsavtal som gäller för nästa år. I oktober startar försäljningen av annonspaketet.

- Vi är inte klara med pris och paketering. Som det ser ut nu köper annonsören plats i ”Svepet” på torsdagar och TV4 gör en reklamfilm som promotar Svepet-annonsörerna under tisdag, onsdag och torsdag, säger Anders Åsberg.

Posten ser just nu över ”Svepet” som annonsformat och eventuellt ska det även byta namn på längre sikt. I dag har ”Svepets” baksida åtta annonsörer, men det kan komma att ändras.

Vem var det som tog initiativet till samarbetet?

- Jag minns inte riktigt, men vi gör det framför allt för att det finns ett behov hos kunderna att kombinera medier för att nå en stor räckvidd. Fördelen med den här lösningen är också att den är vältajmad inför helgen, säger Anders Åsberg.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.