Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Playontv rider på schlagervågen

Publicerad: 1 Februari 2011, 13:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

På lördag drar Melodifestivalen igång. Nu lanserar produktionsbolaget Playontv webb-tv-programmet ”Mellofeber” – med Roger Lundgren som programledare.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

När SVT:s stora publikdragare Melodifestivalen drar igång den 5 februari kommer musikfesten även att synas på landets lokaltidningars sajter.

Det är företaget Playontv – som tidigare främst fokuserat på företagsfilmer – som nu satsar stort på nöje.

Bolaget ska inför Melodifestivalens deltävlingar producera ”Mellofeber” – ett införprogram.

Programmen ska ha olika teman och gäster – allting med anknytning till schlagervärlden. Programledare är hovexperten Roger Lundgren.

Först ut som gäst är schlagergeneralen Christer Björkman.

– Vi kommer också att ha tävlingar där folk kan vinna biljetter till finalen i Globen, tittarna ska få spela in när de sjunger schlagerklassiker, säger Marianne Dalos, projektledare för ”Mellofeber” och forsätter:

– Om ett tag hänger vi på ett gaygäng på schlagermiddag. Melodifestivalen är en sådan folkfest där det finns mycket att prata om. Den har dansat sig in i folksjälen.

”Mellofeber” har sålts till flera lokaltidningars digitala upplagor. Inför varje deltävling kommer det att finnas nyproducerade program ute på webben.

– De som köper Mellofeber marknadsför programmen på sina hemsidor med annonser och banners, säger Marianne Dalos, projektledare.

Stephan Drenzel

stephan.drenzel@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.