Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Philips lanserar smarta tv-annonser

Publicerad: 17 Juni 2013, 06:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:42

Smartclip och TP Vision, som tillverkar Philips Smart TV-plattform har inlett ett samarbete kring nya interaktiva annonser.


Ämnen i artikeln:

PhilipsSmartclip

Allt fler konsumenter använder smarta tv:s för att göra sin tv-upplevelse mer interaktiv och personlig. Därför måste annonsörerna lära sig att utnyttja dessa plattformar för att kunna nå sina målgrupper.

Det säger Smartclip som nu ingår i ett nytt samarbete med TP Vision, som tillverkar Philips Smart TV.

De nya annonserna som är resultatet av samarbetet kommer bland annat att synas på tv:ns startsida samt på undersidor som App Gallery.

Därmed ges annonsörerna en möjlighet att nå tittarna på ett helt nytt sätt.

– Vi är övertygade om att samarbetet med Smartclip kommer att föra oss närmare internationella annonsörer men också att vår Smart TV-plattform kommer kunna ge ett mervärde för annonsörerna. Vi är övertygade om att fördelar med Connected TV, såsom att användaren själv kan bestämma när och vad han vill se på eller göra, kommer förändra hur konsumenterna ser på tv-användandet. Detta kommer i sin tur resultera i minskad linjär tv-konsumtion, vilket är till förmån för demand-innehåll, säger Albert Mombarg, chef för Smart TV på TP Vision, i ett pressmeddelande.

Samarbetet omfattar Västeuropa och Ryssland.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

PhilipsSmartclip

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.