Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 19 Mars 2019, 07:58
I kväll är det säsongsfinal för Superstars på Kanal5 och Dplay.
Fortsatt stort intresse för svenska idrottshjältar efter deras aktiva karriärer. Tittandet för Superstars på Kanal 5 och Dplay ökar.
Superstars 2019 har i snitt lockat 441 000 tittare per avsnitt till Dplay och Kanal 5. Det är 60 000 fler tittare än förra säsongen, meddelar Discovery Networks Sweden.
Tävlingsprogrammet, med svenska idrottshjältar som bland andra Jonas Björkman, Glenn Hysén och Anna Lindberg, är därmed Discoverys största lokala produktion under våren 2019. Bakom produktionen står ITV.
Tittandet för gruppen 15–44 ligger på 2,1 procent och för 25–59 år på 4,3 procent.
– De starka siffrorna visar att törsten över att få fortsätta följa våra svenska idrottshjältar, även efter deras aktiva karriär, fortfarande är väldigt stor hos tittarna, säger Anne Appelberg, exekutiv producent för Superstars på Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.
– Dessutom är det ett tydligt kvitto på att vår storsatsning på just lokalproducerat innehåll verkligen går hem hos svenska folket.
Under tisdagskvällen är det säsongsfinal för Superstars.