Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

"Paradise Hotel" tappar linjärt – men ökar i play

Publicerad: 2 September 2015, 07:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Så gick säsongsstarten av TV3:s "Paradise Hotel".


Ämnen i artikeln:

Paradise HotelTV3

Ikväll sänds det tredje och sista avsnittet under premiärveckan av TV3:s skandalsåpa "Paradise Hotel", med Malin Gramer som programledare.

Det första avsnittet för säsongen, som sändes klockan 22.00 i måndags, sågs av 196 000 tittare. Ratingen i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år var 3,1 procent.

Det är något sämre än förra säsongens premiär som sågs av 239 000 tittare.

Gårdagens avsnitt däremot sågs av något fler: 205 000 tittare och hade en rating på 3,3 procent i målgruppen. Båda dagarna var "Paradise Hotel" slotvinnare.

I TV3 Play, där programmet också sänds, har tittarsiffrorna fördubblats, jämfört med första avsnittet förra säsongen, enligt TV3.

– Vi kan inte gå ut med några exakta siffror, men tittarna är oerhört engagerade i sociala medier. Det känns tryggt att vi ökar och att vi har fördubblat våra siffror i play första dygnet. Det visar att vi har ett format som fungerar och engagerar. Det visar också hur vi som digitalt mediehus kan jobba för att nå tittarna, säger Susanne Nyhlén, presschef på MTG TV, till Dagens Media.

Hon är nöjd över mediegenomslaget.

– Bara en sådan sak att Aftonbladet debatt tar upp "Paradise Hotel" första dagen och att Peter Kadhammar skriver hela sin söndagskolumn om programmet och kommer på pressträffen. Att alla kvällstidningar har en egen undersektion om programmet vittnar om genomslaget för programmet.

Precis som förra säsongen sänds "Studio Paradise" i TV3 Play direkt efter utröstningsprogrammet på onsdagar varje vecka. Programledare är Rebecca Stella Simonsson och Salvatore "Salvan" Scappini.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Paradise HotelTV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.