Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

"Paradise Hotel" dominerar i webb-tv

Publicerad: 24 September 2015, 11:11
Uppdaterad: 10 December 2015, 13:14

"Paradise Hotel" är det mest sedda webb-tv programmet just nu. Samtidigt slår TV3 ifrån sig kritik om att såpan är sexfixerad: "Det handlar om relationer".


Ämnen i artikeln:

MTGMTG TVParadise HotelTV3

Realityserien "Paradise Hotel" har sänts i tre veckor nu och dominerar helt i webb-tv. De första fyra avsnitten har samtliga, var för sig, mer än dubbelt så stor publik som augusti månads mest sedda program på webben, TV4:s Idol.

Susanne Nylén som är presschef på MTG, tror att "Paradise Hotels" framgång ligger i ett humoristiskt koncept och en lyckad castning med unika deltagare.

– Paradise Hotel lockar med väldigt stor humor och glädje. Det finns fantastiska deltagare som verkligen bjuder på sig själva. Det är egentligen helt vanliga människor som visar upp sig i rutan - det är uppfriskande.

Hur ser ni på kritiken kring att programmet handlar mycket om sex?

– Att säga att att "sex säljer" känns förlegat. Våra tittare har högre krav än så. Det handlar snarare om relationer mellan vanliga människor och vad som kan uppstå mellan dem.

Hon fortsätter:

– De har en ständig dialog med produktionen och de vet vad de ger sig in på. Hela produktionen är väldigt lättsam och humoristisk.

Hur ser ni på hatet och hoten som riktas mot deltagarna efter sändning?

– Vi för en kontinuerlig dialog med deltagarna om bland annat just sociala medier och att en konsekvens av att bli offentlig tyvärr är att det finns nättroll där ute som inte kan uppföra sig. Så fort de är klara för Paradise Hotel informerar vi alla deltagarna vad de kan vänta sig under och efter programmet, positivt som negativt.

Förutom "Paradise Hotel" sänder tv3play även "Studio Paradise" och denna säsongen har de även en ny serie ”Keep on Smailing”, där förra detta deltagaren Smail Alihodzic är programledare.

– Vi tror att framgången ligger i att vi byggt upp en hel digital värld kring Paradise Hotel och vi ser att vi har stor framgång på alla plattformar. Vi har lyckats med att fånga vår målgrupp och det är uppfriskande med total dominans på Play och att vi har bra målgruppsträff linjärt, säger Susanne Nylén.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MTGMTG TVParadise HotelTV3

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev