Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Över miljonen såg bönderna söka kärlek

Publicerad: 26 September 2013, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Det blev en stark start för TV4:s "Bonde söker fru" som hade säsongspremiär igår. Dagens Media har tittarsiffrorna.


Ämnen i artikeln:

TV4

Onsdagens säsongspremiär av "Bonde söker fru", där de kärlekstörstande bönderna får läsa sina kärleksbrev för första gången, sågs av 1,225 miljoner tittare, enligt preliminära siffror från MMS.

Ratingen i huvudmålgruppen 12-59 år var 12 procent och tittartidsandelen 38,2 procent. I målgruppen kvinnor 25-59 var andelen 43,9 procent.

Det är något fler tittare än under säsongspremiären hösten 2012 då 1,175 miljoner tittare såg programmet.

– Vi är skitglada såklart, det är jätteroligt. Det är ett så härligt program om kärlek så det är kul att folk tycker så mycket om det, säger Clara Ytterborn, exekutiv producent till Dagens Media.

Varför tror du att tittarna gillar programmet?

– Jag tror att det är för att det handlar om kärlek, det berör alla. Vi får följa alla de här fina härliga bönderna när de letar efter kärlek och det tror jag alla kan känna igen sig i. Det blir en jättefin säsong som vi bjuder tittarna på.

"Bonde söker fru" sändes klockan 20.00 i TV4. Det tredje avsnittet av komediserien "Halvvägs till himlen" sändes i samma kanal 21.00 och sågs av 830 000 tittare. Det innebär en rating på 9 procent och en andel på 28 procent i huvudmålgruppen.

Det andra avsnittet av "Trinny & Susannah stylar om kändis-Sverige" i Sjuan, där bland andra Dogge Doggelito får en ny stil, sågs av 200 000 tittare med en rating på 2,2 procent i huvudmålgruppen kvinnor 25-59. Tittartidsandelen blev 7,2 procent. Det är ett tapp från premiärens 265 000 tittare.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.