Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Oracle och Samsung ska mäta OTT

Publicerad: 14 Juni 2019, 06:22

Foto: Pixabay

Samsung Ads och Oracle data clouds ska arbeta med att få fram en egen viewability-standard för OTT.


Ämnen i artikeln:

streamingSamsung

Oracle data clouds mätföretag Moat kommer integreras med Samsungs tv-apparater för att mäta viewability och trafik på Samsungs smarta tv-apparater, skriver The Drum. Det här är första gången som Oracle data clouds går ihop och samarbetar med en hårdvarutillverkare på det här sättet. 

Anledning till att Samsung valde just Moat som samarbetspartner är att flera företag redan använder plattformen för att mäta videokampanjer, förklarar Samsungs annonschef. 

– Nu har marknadsförare tillgång till samma mätningar och information om viewability för smarta tv-apparater, säger Tom Fochetta, vice president på Samsung Ads, till tidningen. 

Det är inte första gången som liknande samarbeten sluts. Nyligen meddelade exempelvis och IAS ett partnerskap med Verizon och åtta videopublicister för att mäta completion. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

streamingSamsung

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.