Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Omvälvande tider på innehållsmarknaden – så rustar operatörerna för att inte tappa mark

Publicerad: 26 januari 2021, 10:14

”Telekomoperatörerna har gett sig in på lite för djupt vatten”, säger streamingexperten Jonas Rydholm Birmé på Eyevinn technology angående aktörernas OTT-satsningar.

Foto: Genrebild: Getty Images + bild Jonas Rydholm Birmé: Tomas Rapp + pressbilder från Telia, Telenor samt Tele2

Framdrivet av digitaliseringen är telekom- och innehållsmarknaden inne i en extremt intressant fas där operatörerna rullar ut streamingpaketeringar och play-tjänster på löpande band. Operatörerna om: ✓logiken bakom streamingpaketen ✓utvecklingen på marknaden och vägen framåt.


Ämnen i artikeln:

StreamingOTT-rättigheterCom hemTelenorTeliaCMoreTV4ViaplayDiscovery

Det pågår en intensiv tv- och streamingupprustning hos de svenska telekomoperatörerna. I februari förra året gjorde Com Hem sin streamingtjänst Com Hem play plus tillgänglig för alla – inte

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News