Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Nya aktörer i streamingkriget

Publicerad: 16 Oktober 2019, 06:17

Foto: AMC Theatres/Tivo/Montage

Ännu fler bolag hoppas på att lyckas tjäna pengar på den heta streamingmarknaden.


Ämnen i artikeln:

streaming

Ytterligare en aktör ger sig in i streamingkriget. Näst på tur är den digitala videoinspelningstjänsten Tivo, rapporterar The Drum.

Tjänsten lanserades 1999 och låter tittare spola förbi annonser på inspelade tv-program, vilket gör det extra intressant att de rullar ut en annonsbaserad streamingtjänst under namnet Tivo+. 

LÄS MER: Streamingmarknaden – snart ett giganternas krig 

Tivo+ kommer endast vara tillgänglig via bolagets streamingenhet Tivo Edge och bestå av innehåll från bland annat TMZ, Gannett, Newsy och Jukin Media. 

Som om det inte vore nog med ytterligare en streamingaktör på marknaden har biokoncernen AMC Theatres också meddelat att de har släppt en streamingtjänst kallad AMC Theatres on demand. 

Filmerna kommer kosta mellan tio till 20 dollar att köpa samt tre till sex dollar att hyra. Enligt The New York Times har AMC Theatres slutit avtal med både Disney, Paramount, Sony, Universal och Warner Bros. Planen är att bolaget ska utnyttja sitt lojalitetsprogram bestående av över 20 miljoner abonnenter för att marknadsföra tjänsten. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

streaming

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.