Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Ny profil för Eurosport inför EM-kvalet

Publicerad: 12 November 2015, 11:08
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 11:31

Helgens playoff till EM blir startskottet för både en ny roll och en ny profil för Eurosport-varumärket i Discovery Networks Swedens kanalportfölj.


Ämnen i artikeln:

EurosportDiscovery NetworksKanal 5

Fotbollsvärldens blickar riktas i helgen mot EM-kvalets playoff den 12-17 november, där fokus för Sverige ligger på dubbelmötet mellan Sverige och Danmark som direktsänds i Kanal 5 den 14 respektive 17 november.

I samband med playoff-perioden tilldelas Eurosport en ny roll som avsändare för all tv-sänd sport i Discovery Networks Swedens kanalportfölj.

Samtidigt döps Eurosport-kanalerna om till Eurosport 1 och Eurosport 2 och får en helt ny uppgraderad grafisk profil med en ny logotyp.

Initiativet ska ligga i linje med att Eurosport sedan juli 2015 är ett helägt bolag i Discovery-sfären.

I Sverige är de tidigare två sportenheterna – Discovery Networks Swedens respektive Eurosports -integrerade i en sammanhållen sportredaktion sedan i våras.

– Vi svidar om till en ny kostym och laddar för fest. Playoffmatcherna mot Danmark och den stora riksangelägenhet som "Slaget om Skandinavien" kommer att bli, är det ultimata tillfället för oss att visa upp vårt nya sportvarumärke för en bred publik. Vi ser fram emot att förmedla två häftiga fotbollsupplevelser till hela Sverige, säger Emir Osmanbegovic, sportchef på Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN:

Halshugger Pippi och fimpar på Kungen - så hånas Sverige inför ödesmatchen

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.