Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

NY-fruar gör racing-tv

Publicerad: 14 Mars 2011, 12:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Åsa Vesterlund och Janique Svedberg agerar ambassadörer för en planerad tv-satsning. ”Vi ger programmet till kanalen som ger oss bäst sändningstid”, säger agenten Fatma Ster.


Åsa Vesterlund och Janique Svedberg, kända från TV3-programmet ”Svenska New York-fruar”, är på plats i Stockholm för att fronta ett nytt svenskt tv-projekt. Den här gången handlar det om ett välgörenhetsupplägg i samband med den amerikanska racingtävlingen 24 hours of Daytona, som ska fira 50-årsjubileum.

– De ska vara ambassadörer för ett stort projekt i samband med Daytonas 24-timmarslopp. De ska bland annat arbeta med att dra in sponsorer för projektet, säger Fatma Ster, som är agent till Åsa Vesterlund och en dem som står bakom konceptupplägget.

Projektet har knutit till sig en professionell förare i Daytona-teamet – välmeriterade Alexander Danielsson. Nu ska ytterligare tre förare komma på plats och finansieringen lösas.

– Vi kommer att bjuda in kända svenska personer som är intresserade av att köra snabba bilar, som (Mikael) Persbrandt, (Måns) Zelmelöv och Dolph Lundgren. Det är kul att kunna ge dem möjlighet att få köra Daytona eftersom det är populärt bland amerikanska stjärnor, säger Fatma Ster.

”Grey’s Anatomy”-stjärnan Patrick Dempsey är en av flera som har deltagit i 24-timmarsloppet.

Efter tävlingen ska den svenska bilen säljas på en välgörenhetsauktion. Pengarna ska gå till Riksförbundet Sällsynta diagnoser.

– Det kommer att bli ett tv-program som följer projektet från start till slut, säger Fatma Ster.

Stämmer det att programmet ska sändas i TV4?

– Vi förhandlar med tv-kanalerna och det är inget som säger att det blir TV4. Vi kommer att ge projektet till den kanal som ger oss bäst sändningstid i primetime, säger Fatma Ster.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.