Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Ny affärschef på Köket.se

Publicerad: 27 September 2019, 06:55

Sajten Köket.se går in under samma tak som Bonniers andra digitala kanaler. Samtidigt anställs en ny chef för affärsområdet.


Ämnen i artikeln:

TV4

Köket.se, Bonnier Broadcastings sajt för mat- och bakintresserade, blir en del av avdelningen Digitala kanaler. 

I samband med detta tar Fredrik Larsson över som affärschef då den tidigare affärschefen, Camilla Everberg, lämnat för en roll som marknadschef på Elgiganten. 

Syftet med att samla Köket under den digitala avdelningen, som leds av kanalchefen Ira Gladnikoff, är att förbättra synergierna mellan sajten och Bonnier Broadcastings övriga digitala kanaler: Fotbollskanalen, TV4 Play, TV4.se och C More

Fredrik Larsson har arbetat med Köket sedan tidigare då han sedan lanseringen ansvarat för affärsutvecklingen av Kökets erbjudande. 

– Jag är väldigt glad att framåt få leda vårt fantastiska team och tillsammans ta Köket till nästa nivå. Vi har sedan lanseringen av Köket haft en väldigt bra utveckling på många sätt. Samtidigt finns det mycket mer att göra för utveckla vårt erbjudande, växa vår affär och ytterligare stärka vår position som en av Sveriges största matsajter. Att vi nu blir en del av avdelningen Digitala kanaler skapar ännu bättre förutsättningar för att lyckas, säger Fredrik Larsson, affärschef Köket, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev