Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Nu vill alla göra "Paradise Hotel"

Publicerad: 1 December 2014, 08:58
Uppdaterad: 15 Januari 2016, 09:30

TV4-gruppen sänder "Robinson – Love Edition" nästa år. Och nu ska även SBS Discovery Media göra ett "Paradise Hotel"-liknande format.


Ämnen i artikeln:

SBS DiscoveryMTG TVTV4-gruppen

"Paradise Hotel" är ett monster som dominerar MMS webb-tv-mätningar vecka efter vecka.

Kärlek och drama går uppenbarligen hem hos tittarna och nu vill även MTG TV:s konkurrenter ha en del av kakan.

Som Dagens Media tidigare berättat kommer TV4-gruppen att sända "Robinson - Love Edition", en dejtingsåpa-version av det klassiska formatet, i Sjuan nästa år.

Nu står det klart att SBS Discovery Media söker "festsugna singlar som är ute efter sol och bad" till ett nytt programformat. Det rapporterar Aftonbladet.

MTG TV:s presschef Max Lagerbäck kände inte till SBS Discovery Medias nya format men tycker att det är uppenbart att konkurrenten vill locka "Paradise Hotel"-publiken.

– Jasså? Där ser man. Det måste betyda att det inte blir en ny säsong av det där huset där människor sitter inspärrade. Kopior och look-alikes är festligt men det finns bara ett original, säger han till Dagens Media.

SBS Discovery Medias presschef Dan Panas håller dock inte med om att det nya programmet är en "Paradise Hotel"-kopia.

– "Paradise Hotel" är en stor succé, men det finns många andra drömresor och det finns många andra program som utspelar sig i paradis. Man får associera precis som man vill. Men just nu är vi hemlighetsfulla ett tag till, säger han till Aftonbladet.

Det är inte klarlagt vilken kanal det nya programmet ska gå på än men enligt vad Dagens Media erfar är det aktuellt för antingen Kanal 9 eller TV11.

Med "Robison – Love Edition", en ny säsong av "Paradise Hotel" och SBS Discovery Medias ny program ser 2015 ut att gå i kärlekens tecken. Åtminstone i tv-världen.

Hur många dejtingsåpor tål Sverige?

– Om man tror att alla människor förtjänar kärlek, relationer och "good times" så finns det ett behov av alla de här programmen, säger Dan Panas till Dagens Media.

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev