Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Nu överger också de äldre linjär-tv – och SVOD växer sig större än AVOD

Publicerad: 26 September 2019, 08:46

Sanny Ekstrand, försäljningsdirektör på Discovery Networks, Marie Nilsson, vd på Mediavision och Malin Häger, försäljningsdirektör på TV4.

Foto: Margareta Bloom Sandebäck/Janne Næss

Tittartappet för linjär-tv accelererar. Samtidigt står det klart att reklamfria streamingtjänster slukar över hälften av svenskarnas onlinetittande. ”Det gör skiftet svårare för aktörer med ett ben i den traditionella affären och ett i online”, säger Marie Nilsson, vd på Mediavision.


Ämnen i artikeln:

TV4Dagens Media InsiktSVTTV3Kanal 5Discovery NetworksMMSMediavision

Sedan flera år tillbaka har de yngre tittarna i strid ström lämnat linjär-tv. Nu överger även de äldre tittarna linjär-tv, visar siffror från MMS.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.