Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Nu överger också de äldre linjär-tv – och SVOD växer sig större än AVOD

Publicerad: 26 September 2019, 08:46

Sanny Ekstrand, försäljningsdirektör på Discovery Networks, Marie Nilsson, vd på Mediavision och Malin Häger, försäljningsdirektör på TV4.

Foto: Margareta Bloom Sandebäck/Janne Næss

Tittartappet för linjär-tv accelererar. Samtidigt står det klart att reklamfria streamingtjänster slukar över hälften av svenskarnas onlinetittande. ”Det gör skiftet svårare för aktörer med ett ben i den traditionella affären och ett i online”, säger Marie Nilsson, vd på Mediavision.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktSVTTV4Discovery NetworksMMSMediavisionKanal 5TV3

Sedan flera år tillbaka har de yngre tittarna i strid ström lämnat linjär-tv. Nu överger även de äldre tittarna linjär-tv, visar siffror från MMS.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.