Rörligt
Nu överger också de äldre linjär-tv – och SVOD växer sig större än AVOD
Publicerad: 26 september 2019, 08:46
Sanny Ekstrand, försäljningsdirektör på Discovery Networks, Marie Nilsson, vd på Mediavision och Malin Häger, försäljningsdirektör på TV4. Foto: Margareta Bloom Sandebäck/Janne Næss
Tittartappet för linjär-tv accelererar. Samtidigt står det klart att reklamfria streamingtjänster slukar över hälften av svenskarnas onlinetittande. ”Det gör skiftet svårare för aktörer med ett ben i den traditionella affären och ett i online”, säger Marie Nilsson, vd på Mediavision.
Sedan flera år tillbaka har de yngre tittarna i strid ström lämnat linjär-tv. Nu överger även de äldre tittarna linjär-tv, visar siffror från MMS.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.